Учням

Як подолати сором`язливість?

Людина живе в суспільстві. Кожен день він стикається з різними людьми, приємними і не дуже, знайомими і абсолютно чужими. Чи легко вам дається це спілкування або ви все-таки відчуваєте деякий збентеження і скутість?Сьогодні сором'язливість - це абсолютно не модно. Можливо, мило, але не модно. Особисто я вважаю сором'язливість недоліком, бо в моєму розумінні недолік - то якість людини, яка заважає їй жити. А вона безумовно заважає.
Люди тягнуться до відкритих людям, до тих, з якими легко. Ось перелік правил, який допоможе подолати сором'язливість.
По-перше, не порівнюйте себе з іншими. Ви - унікальні. Кожна людина унікальна. Ви не гірше будь-якого з них, ви просто інший.
По-друге, залиште невдалий досвід спілкування в минулому. Так, з кимось ви не знайшли спільну мову, але ж ви не долар, щоб усім подобатися. У кожного свої смаки і погляди. І кожна людина має право на свою думку. А посилено намагаючись залишити про себе приємне враження, ви схильні зробити більше помилок, ніж в звичайному своєму стані.
По-третє, намагайтеся спілкуватися побільше. Це дасть Вам необхідний досвід і додасть впевненості у власних силах. Звичайно, не варто раптом ні з того, ні з сього, чіплятися до колег по роботі, які не розпещені Вашим увагою, з дурними питаннями з області «лише б не мовчати». Просто будьте собою.
По-четверте, посміхайтеся. Будьте веселі і привітні. Гарний настрій і відкрита усмішка ще ніколи не відштовхувала людей.
І останнє, ніколи не лайте себе за свої за промахи і невдачі. Пам'ятайте, ніхто не застрахований від помилок і нерозуміння. Невдачі бувають у кожного.Проаналізуйте ситуацію, що виникла і не зациклюйтеся на невдачах.Звертайте увагу на позитивний досвід у спілкуванні. Дайте собі право на помилку, позбавте себе від страху оступитися. Не помиляється тільки той, хто нічого не робить.
Успіхів Вам у спілкуванні. І ще одне прохання ... Якщо зустрінете сором'язливу і замкнуту людину, посміхніться їй і зробіть крок назустріч. Ви побачите, посмішка творить чудеса!
Практичний психолог
Косенко Н.А.


Як покращити свою комунікабельність

- Серйозно шукайте собі друзів.
- Відкрито виявляйте цікавість до іншої лю¬дини.
- Ідіть назустріч людям із відкритим серцем.
- Усміхайтеся до того, як почнете розмовляти.
- Питайте інших про їхні інтереси.
- Спочатку відрекомендуйтесь самі, називаючи своє ім’я.
- Ставте людині запитання.
- Самі говоріть менше.
- Відповідайте на кожне поставлене до вас за¬питання.
- Допомагайте іншим перебороти труднощі.
- Виявляйте сердечність.
- Будьте спокійними й незворушними.
- Будьте терплячими й оптимістичними.
- Говоріть чітко й мелодійним голосом.
- Дивіться на людину зацікавлено.
- Виявляйте розуміння.
- Уважно слухайте співрозмовника.
- Тримайте себе спокійно і впевнено.
- Обережно висловлюйте свою точку зору.
Практичний психолог
Косенко Н.А.

Як найкраще підготуватися до зовнішнього незалежного оцінювання?

Під час підготовки до ЗНО випускникам варто навчитися долати напруження, зосереджуватися, організовувати повторення матеріалу, засвоїти правила підготовки до такого випробування. Запорукою підтримання інтелектуальної форми є добра фізична форма. Перш ніж починати роботу, потрібно усвідомити для себе, що слід зробити в першу чергу, скільки це має забрати часу, визначити порядок підготовчої роботи.
Плануючи графік підготовки, пам'ятайте, що найвища продуктивність праці настає
через 20-30 хв. після початку роботи. Тому саме у цей період доцільно виконувати найскладніші завдання.
Заздалегідь потрібно облаштувати своє робоче місце так, щоб нічого не відволікало від навчання.
Намагайтеся в процесі роботи дотримуватися визначеного графіка. Починайте роботу, відпочивши. Найкращий відпочинок - 1,5-2 год сну або
прогулянка, спорт, допомога батькам по господарству.
Першу годину можна працювати без перерви, а далі мають бути
5-10 хвилинні перерви через 40 -50 хв. напруженої праці, під час яких
можна виконувати фізичні вправи.
Якщо якесь завдання не можете зробити одразу, не
розгублюйтеся, спробуйте повторити за якийсь час.
Починайте вчити важкий матеріал, легкий залишайте на кінець. Не втрачайте почуття впевненості у власних силах. Якщо це раптом трапилося, слід
скоротити обсяг завдань, щоб виконати їх успішно.
Пам'ятайте - перемога не завжди приходить до найсильнішого чи
найспритнішого!
Рано чи пізно вона приходить до того, хто повірить у себе! ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ:
1. Якщо ви думаєте, що програєте, то програєте!
2. Якщо ви думаєте, що не зможете, то не зможете!
3. Якщо ви хочете, але боїтеся, то не досягнете мети!
4. Якщо ви чекаєте на невдачу, вона прийде до вас!
5. Успіх завжди з тим, хто його прагне!
6. Справжній двобій відбувається у вашому розумі!
7. Якщо ви думаєте про перемогу, то переможете!
8. Повірте у себе, щоб виграти! ЗИЧИМО УСПІШНО СКЛАСТИ ЗНО!

Як готувати домашні завдання?

1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.
2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.
3. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.
4. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.
5. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
6. Між уроками роби перерви.
7. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.
8. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці).
9. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.
10. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал.
11. Складай план усної відповіді.
12. Перевіряй себе.

Рекомендації психолога "Перед олімпіадою"

Перш ніж почати підготовку до олімпіади, варто обладнати місце для занять: забрати зайві речі, зручно розташувати потрібні підручники, посібники, зошити, папір, олівці і т.п. Психологи вважають, що добре ввести в такий інтер’єр для занять жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Не треба переклеювати заради цього шпалери або змінювати штори, досить якоїсь картинки в таких тонах, естампа, що зрештою можна зробити і самому, використовуючи, наприклад, техніку колажу.
Приступаючи до підготовки до олімпіади, корисно складати план.
Для початку добре визначити, хто ви – «сова» чи «жайворонок», і в залежності від цього максимально завантажити ранкові або, напроти, вечірні години.
Складаючи план на кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні буде вивчатися. Не взагалі: «Небагато позаймаюсь», а що саме сьогодні будете учити, які саме розділи якого предмета.
Звичайно, добре починати – поки не втомився, поки свіжа голова – з самого важкого, з того розділу, що гірший за все. Але буває і так, що знайомитися не хочеться, у голову нічого не йде. Коротше, «немає настрою». У такому випадку корисно почати, навпроти, з того, що знаєте краще, з того матеріалу, що вам найбільше цікавий і приємний. Можливо, поступово справа піде.
Обов’язково варто чергувати роботу і відпочинок, скажімо, 40 хв. занять, потім 10 хв. – перерва. Можна в цей час вимити посуд, полити квіти, зробити зарядку.
Готуючись до олімпіади, не треба прагнути до того, щоб прочитати і запам’ятати напам’ять весь підручник. Корисно повторювати матеріал з питань. Прочитавши питання, спочатку згадаєте й обов’язково коротко запишіть усе, що ви знаєте з цього питання, і лише потім перевірте себе за підручником. Особливу увагу зверніть на підзаголовки чи глави параграфа підручника, на правила і виділений текст. Перевірте правильність дат, основних фактів. Тільки після цього уважно, повільно прочитайте підручник, виділяючи головні думки, - це опорні пункті відповіді.

Наприкінці кожного дня підготовки варто перевірити, як ви засвоїли матеріал: знову коротко запишіть плани всіх питань, які були пророблені в цей день.


Завдання для роботи під час карантину:

7 клас

Всесвітня історія - "Франція у ХІ-ХV ст.";
                                " Англія в ХІ- ХV ст."
 9 клас   
Історія України - " Селянська реформа в Наддніпрянській Україні";
                               " Початок ринкових відносин в сільському господарстві";
                               "Формування ринкових відносин. Розвиток промисловості.";
                               "Розвиток міст і сіл. Торгівля."
10 клас      
Історія України - "Культура і духовне життя в Україні в 1917-1921-х роках"

11 клас    
Історія України - "Розпад Радянського Союзу і проголошенн незалежності України (1985-1991)"- ст.203-240.
                            - завершити роботу по створеню дослідницьких проектів на тему "СРСР. Нові незалежні держави".

Немає коментарів:

Дописати коментар